beahledin

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Beah - 17 mars 2014 13:27

Jag började förra veckan med att göra en askkopp i lera.

Men eftersom jag hade ställt den på fel ställe så sprack den eftersom den torkade för snabbt.

Så idag har jag suttit och jobbat med lera.

Det är ganska otroligt faktiskt eftersom jag tycker det är sjukt äckligt att hålla på med lera med händerna.

Först blir man kladdig och kletig och efter ett tag så torkar det och det fastnar lera under naglarna , usch.

Naglarna blir jävligt äckliga efteråt eftersom det är svårt att tvätta bort.

Men iaf, jag har gjort klart min askkopp och den är stor och har ett funktionellt center för att kunna fimpa bra. Nu är det bara att vänta tills den torkat så jag kan bränna den , sen ska jag glasera och bränna en gång till innan jag är klar.



   

Ovido - Quiz & Flashcards